KAMPANJA ZA VEĆU UPORABU DRVNOG PELETA
PROBLEM / POTREBA
Peleti su jedan od oblika ogrijeva iz obnovljivih izvora energije, međutim, u Hrvatskoj se još uvijek koriste u vrlo maloj i nedovoljnoj mjeri s obzirom na potencijale drvne biomase. Osnovni razlog je činjenica da hrvatsko tržište nije upoznato s tim oblikom ogrijeva. Kako bi se povećala upotreba peleta, potrebno je provesti edukativno-marketinšku kampanju među profesionalcima i širom populacijom
OPIS PROBLEMA / POTREBE
Hrvatska kao potpisnica Kyoto protokola do 2020. mora povećati potrošnju energije iz obnovljivih izvora te tako smanjiti ispuštanje stakleničkih plinova u atmosferu i povećati energetsku učinkovitost kroz smanjenu potrošnju energije.
Peleti su jedan od oblika ogrijeva iz obnovljivih izvora energije, međutim, u Hrvatskoj se još uvijek koriste u vrlo maloj i nedovoljnoj mjeri s obzirom na potencijale drvne biomase. Osnovni razlog je činjenica da hrvatsko tržište nije upoznato s tim oblikom ogrijeva.
Kako bi se povećala upotreba peleta, potrebno je provesti edukativno-marketinšku kampanju među profesionalcima i širom populacijom. Pri tome treba imati na umu da u Hrvatskoj djeluje desetak proizvođača peleta koji su trenutno, upravo iz navedenih razloga, primorani izvoziti svoje proizvode (92%).
SVRHA
Provedbom ovog projekta želi se povećati upotreba peleta na hrvatskom tržištu, s obzirom na trendove te opisane potrebe vezane uz smanjenje emisije CO2, odnosno činjenicu da je pelet ekonomsko, ekološko i sociološko gorivo budućnosti.
Problem nepostojanja tržišta identificiran je kroz petogodišnji rad na različitim projektima u području hrvatske drvne industrije, odnosno u izravnim kontaktima s proizvođačima peleta, proizvođačima opreme te provođenjem anketa među širom populacijom kroz projekt Drvo je prvo.
Trenutno se u Hrvatskoj nitko ne bavi ovom problematikom, a Udruga proizvođača peleta i drvne biomase je po osnivanju iskazala interes za pokretanjem sličnog projekta upravo u suradnji s časopisom DRVO & NAMJEŠTAJ koji već niz godina prati događanja u ovom sektoru u Hrvatskoj i inozemstvu te raspolaže relevantnim informacijama i trendovima vezano uz tematiku drvne biomase.
Projekt se temelji na disperziji informacije odnosno marketinško-edukativnim aktivnostima na području čitave Hrvatske, s naglaskom na priobalno područje i otoke s obzirom da je pelet prema svim pokazateljima najpogodnije gorivo upravo za navedeno područje.
CILJEVI
Glavni cilj ovog projekta je edukativno-informativnog karaktera te se odnosi na upoznavanje šire populacije o ekonomskim, ekološkim i sociološkim prednostima upotrebe peći na pelete, s obzirom na hrvatsku sirovinsku bazu i potencijal otvaranja novih radnih mjesta upravo u proizvodnji peleta.
-
CILJ
1
Pokretanje kampanje kako bi se popularizirala upotreba peleta
Cilj pokretanja kampanje
Zainteresirati stanovništvo za pelet kao mogući ogrijev
-
CILJ
2
Educirati stanovništvo o ekonomsko- ekološkim prednostima upotrebe peći na pelete
Edukacija stanovništva
Edukacija o ekonomskim, ekološkim i sociološkim prednostima upotrebe peći na pelete.
-
CILJ
3
Emotivno približiti sustave grijanja na pelete na osnovi ekološkog ponašanja pojedinca
Emotivna veza
Smanjiti lošu percepciju koja je trenutno uvriježena u Hrvatskoj a tiče se iskorištavanja drvnog resursa u svim oblicima
Glavni/dugoročni cilj
a) edukacija o ekonomskim, ekološkim i sociološkim prednostima upotrebe peći na pelete
Specifični/kratkoročni ciljevi kroz brojčane pokazatelje
- emotivno približiti sustave grijanja na pelete na osnovi ekološkog ponašanja pojedinca
- zainteresirati stanovništvo za pelet kao mogući ogrijev
- smanjiti lošu percepciju koja je trenutno uvriježena u Hrvatskoj a tiče se iskorištavanja drvnog resursa u svim oblicima
Ciljne grupe projekta
Ciljana skupina su hrvatska populacija u najširem smislu, s naglaskom na mlade obitelji koje tek donose odluku o mogućem tipu grijanja u svojim obiteljskim kućama, primarno na obali odnosno otocima. Pri tome treba voditi računa da se na odgovarajći način tematika približi svim starosnim skupinama, i djeci i roditeljima. Pažnja također treba biti usmjerena na struku odnosno sektor energetike, projektante i arhitekte koji često donose odluke o izboru grijanja.
OČEKIVANI REZULTATI
Predviđeni su višestruki utjecaji projekta, pod pretpostavkom da se projekt provodi u kontinuitetu sukladno inozemnim iskustvima, primarno austrijskim i njemačkim koji su sličnim kampanjama znatno povećali korištenje peleta u svojim državama. Sukladno tome očekuje se:
- Povećana svijest o ekonomsko-ekološkim prednostima upotrebe peći na pelete i korištenja peleta kao obnovljivog i ekološkog domaćeg goriva
- Povećana prodaja sustava za grijanje na pelete na domaćem tržištu
- Smanjenje emisije stakleničkih plinova / približavanje potpisanim ciljevima prema Kyoto protokolu
- Subvencioniranje uvođenja sustava na pelete (veći poticaji za sustave domaćeg proizvođača)
- Povećana domaća proizvodnja peleta – otvaranje novih radnih mjesta – regionalni razvoj!
KLJUČNE PROJEKTNE AKTIVNOSTI
- Objava marketinških poruka u medijima i na Internetu
- Mobilno postrojenje (kamion s instaliranim pećima na pelete) obilazi veće hrvatske gradove vikendom (na trgu se uživo može vidjeti kako funkcionira peć na pelete)
- Podjela promotivnih materijala
- Edukacijske aktivnosti u suradnji s školama i vrtićima
- Ostale marketinške aktivnosti
Pelet od drva je potpuno marginaliziran u hrvatskim strateškim energetskim dokumentima.
Izradu materijala za kampanju podržali su Njemačka razvojna banka – KfW i Hrvatska banka za obnovu i razvitak – HBOR.